Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Adverteren moet voortaan nog gerichter
Terug
Google kondigt een nieuwe advertentiehub aan die gebruikers de mogelijkheid biedt meer controle uit te oefenen over de advertenties die zij willen zien. Dit betekent voor adverteerders dat zij hun advertenties nog gerichter moeten inzetten, en nog meer op de interesse van de consumenten moeten richten.
Het Google My Ad Center geeft gebruikers meer controle over welke advertenties zij willen zien en welke gegevens van hen worden gebruikt om gebruikers te targeten. Gebruikers kunnen voortaan in Google My Ad Center aangeven welke bedrijven en onderwerpen zij willen zien, over welke onderwerpen zij geen advertenties willen zien (zoals alcohol, dating en gewichtsverlies), of dat ze gepersonaliseerde advertenties volledig willen uitzetten.
My Ad Center
De My Ad Center-hub is toegankelijk via myadcenter.google.com of via de menuknop met drie stippen op advertenties die worden weergegeven in de zoek- en YouTube-services van Google.
Dit moet voorkomen dat je volop advertenties voor een vakantie krijgt te zien, als je net een reis geboekt hebt.
Sommige van deze opties zijn niet helemaal nieuw, maar met het My Ad Center zijn alle opties op één plaats te vinden, waardoor ze makkelijker toegankelijk en beter beheersbaar zouden moeten zijn.
Voor jou als adverteerder hoeft dit niet nadelig te zijn; de groep consumenten die wél geïnteresseerd is in jouw advertenties wordt zo nóg specifieker. En je hoeft niet meer te betalen voor gebruikers die toch niet geïnteresseerd zijn. Het biedt dus ook een kans om meer halen te uit hetzelfde advertentiebudget.