Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Amerikaanse advertentiemarkt daalt verder
Terug
De Amerikaanse advertentiemarkt daalde in januari voor de zevende achtereenvolgende maand op rij. De daling bedroeg 5,8% ten opzichte van januari 2022. Maar in deze laatste maand, januari 2022, lag het percentage maar liefst 23,1% hoger dan in januari 2021, de laagste januari-cijfers sinds de index wordt bijgehouden. Ten opzichte van deze lage cijfers van januari 2021 is de advertentiemarkt in januari 2023 met 15,0% gestegen.
Top 10
De advertentiecategorieën uit de top 10 daalden met 4,1%. Deze presteerden daarmeee beter dan de overige categorieën, die meer dan tweemaal zo snel daalden: -8,7%.
Interessant is dat het aandeel van digitale advertenties in de Amerikaanse advertentie-uitgaven in januari is gedaald tot 52%. Dit geeft aan dat januari de maand lijkt te zijn met het laagste aandeel in digitale advertenties, terwijl december de maand de maand is met het hoogste aandeel digitale advertenties.