Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Google-analist: hoe vind je een goed SEO bureau?
Terug
John Mueller Senior Search Analyst en team lead van het Search Relations team van Google, gebruikte Twitter om advies in te winnen over het inhuren van een SEO bureau. De antwoorden en adviezen die hij kreeg, geven inzicht in hoe je een goed SEO bureau kiest en hoe je de serieuze bureaus van de minder serieuze onderscheidt.
Specifieke criteria waar je volgens de Twitteraars op moet letten bij het evalueren van potentiële SEO bureaus:
- Kostenoverwegingen
Een van de reageerders wees erop dat de meeste low-budget SEO bureau, die minder dan $ 1000 per maand kosten, ook minimale service bieden. Hij zegt dat deze bureaus een generieke formule volgen en dat je dus een bijbehorend kwaliteitsniveau kunt verwachten. - Ervaren SEO bureau
Een andere reactie benadrukt de voordelen van het werken met een bureau dat ervaring heeft en de markt begrijpt, zeker als het gewerkt heeft voor bedrijven die in een soortgelijke branche werkzaam waren. Het is bijvoorbeeld belangrijk meertalig te zijn of om ervaring te hebben met een laag maandelijks zoekvolume. Als klant moet je het gevoel hebben dat jouw bedrijf wordt begrepen en geen algemene aanpak opdringt. Het is ook belangrijk dat het SEO bureau zich inzet om op de hoogte te blijven van best practices, de nieuwste SEO-trends en algoritmewijzigingen.
Tip van twitteraars: zoek naar bureaus met een bewezen trackrecord. Ze moeten casestudy's of referenties van eerdere klanten kunnen verstrekken. Zo niet, kijk dan verder. - Strategie op maat
Een serieus SEO bureau neemt de tijd om jou als klant, jouw doelen en jouw uitdagingen te begrijpen en een op maat gemaakte SEO-strategie te ontwerpen. Het bureau moet transparant en open zijn over zijn methoden en strategieën, en kan deze uitleggen in begrijpelijke termen. - Langetermijnaanpak
Hoed je voor bureaus die onmiddellijke resultaten beloven of jargon gebruiken om zaken te verdoezelen en jou te overdonderen. - Ethische praktijken
Een serieus SEO bureau houdt zich aan ethische SEO-praktijken, ook wel ‘White Hat SEO’ genoemd. Vermijd bureaus die overmatig gebruik maken van zoekwoorden, ‘link farms’ of van verborgen teksten.
De discussie op Twitter die de analist van Google begon, leverde zo waardevolle inzichten op over waar je op moet letten bij het kiezen van een SEO bureau. Veel twitteraars blijken door schade en schande wijs geworden te zijn, en delen hun inzichten graag met anderen, opdat zij niet dezelfde fouten maken. Er zit toch nog een positieve kant aan Twitter…