Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Google publiceert gids voor responsieve zoekadvertenties
Terug
Google heeft een handleiding gepubliceerd om marketeers te helpen bij het maken van responsieve zoekadvertenties en zo hun campagneprestaties te verbeteren.
Responsieve zoekadvertenties zijn advertenties die zich aanpassen aan de zoekopdrachten en zo relevanter zijn voor de zoeker. Bij het maken van een responsieve zoekadvertentie geef je meerdere koppen en beschrijvingen op. In de loop van de tijd test Google Ads verschillende combinaties. Zo leert het welke combinaties van koppen en beschrijvingen het beste presteren.
De handleiding geeft advies over het schrijven van advertenties die goed presteren en over de beste manieren om de prestaties van een campagne te evalueren. De handleiding beschrijft onder meer hoe je:
- advertenties schrijft voor maximale conversie
- Google AI kunt gebruiken om advertentieteksten te genereren
- de effectiviteit van een campagne kunt evalueren.
De tekst is ingedeeld in de volgende hoofdstukken:
- Hoe maak je de juiste advertenties?
- Waarom responsieve zoekadvertenties?
- Hoe selecteer je combinaties om zo de beste zoekadvertentie te genereren
- Ad Strength: een feedbackmechanisme voor creatieve inhoud
- Hulpmiddelen om assets van hoge kwaliteit te creëren
- Evalueer de effectiviteit van responsieve zoekadvertenties
- AI-ready accountstructuur: slim bieden (Smart Bidding), brede zoekwoorden en responsieve zoekadvertenties.
Tips om het meeste uit responsieve zoekadvertenties (RSA's) te halen
- Hoe meer assets, hoe beter. Geef zoveel mogelijk koppen en beschrijvingen op, zodat het systeem meer combinaties kan testen. Maak gebruik van tools voor suggesties, aanbevelingen en automatisch gemaakte assets.
- Gebruik Ad Strength om te evalueren hoe goed jouw responsieve zoekadvertenties zijn ingesteld en waar je nog verbeteringen kunt aanbrengen.
- Meet de juiste statistieken bij het evalueren van de prestaties van jouw responsieve zoekadvertenties. Onthoud dat conversies belangrijker zijn dan klikken.
- Gebruik responsieve zoekadvertenties in combinatie met slim bieden en breed zoeken om de juiste advertentie voor de juiste prijs aan de juiste persoon te tonen.
Deze handleiding is handig als je nog niet zo vertrouwd bent met het werken met responsieve zoekadvertenties (RSA's). Google probeert hiermee naar eigen zeggen “het werk te vereenvoudigen en advertenties van hoge kwaliteit te laten maken door gebruik te maken van de nieuwste AI-innovaties."