06 mei 2024

Onderzoek Google: website van de Nederlandse retailer laat steken vallen als het gaat om SEO

Terug

Nederlandse winkels zijn goed in klanten binden en online adverteren, maar kunnen hun websites nog verbeteren als het gaat om SEO. Dat blijkt uit de Omnichannel Index 2024, een initiatief van Google, dat voor de vierde keer is uitgevoerd.

Volgens Marleen Smit van Google hebben klanten die in Nederland via meerdere kanalen winkelen wel de neiging om vaker te kopen en meer uit te geven. Positief dus. Enkele voorbeelden van toonaangevende Nederlandse winkels die worden genoemd zijn Karwei, H&M en GAMMA.

Toch zijn er voor veel Nederlandse winkels nog kansen voor SEO. Dit betekent dat de websites niet altijd goed zichtbaar zijn in zoekresultaten wanneer mensen online naar hun producten of diensten zoeken. Dit wordt benoemd als een gemiste kans.

image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor