Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Heinosoft wordt upMention: dit is de strategie
Terug.jpg)
Niets is blijvend, alleen verandering. En elke verandering is weer het begin van een volgende verandering! Het voelt ongelooflijk gek en net zo onwennig, maar de tijd is gekomen om een nieuwe bedrijfsnaam te verwelkomen! Dus Heinosoft, bedankt. Je stond voor alles wat ons heeft gebracht waar we nu staan. Vanaf nu prijkt op onze poort: upMention.
En de naamsbekendheid dan?
We hebben de laatste jaren geïnvesteerd in het vergroten van onze naamsbekendheid. Van reclame langs de snelweg tot radioreclame en zichtbaarheid in Google: we grepen elke kans aan om onze vlag te planten. Ons bedrijf bestaat immers doordat jij vervolgens besluit om klant te worden. En zodra we werden verlamd door de gedachte dat er dingen beter konden (bijvoorbeeld de bedrijfsnaam), besloten we toch onze zichtbaarheid niet uit te stellen. De les die we leerden: het gaat er niet om dat je het perfecte plaatje laat zien, maar dat je het kloppende plaatje aan de juiste mensen laat zien. Dan ontstaat organische groei.
We wisten daarbij dat Heinosoft als bedrijfsnaam op lange termijn niet houdbaar was. En daarom hebben we de herkenbaarheid van ons bedrijf opgebouwd via de slogan 'Wij kennen het geheim van Google'. Door onze slogan uitgebreid te pitchen, kunnen we - ondanks het veranderen van onze merknaam - de herkenbaarheid behouden. En het is eerlijk gezegd een beetje een eigen leven gaan leiden, want de meerderheid van onze potentiële klanten zoekt momenteel op deze slogan en niet op onze bedrijfsnaam.
Maar, waarom die nieuwe bedrijfsnaam?
Allereerst moeten we daarvoor terug naar de bron. De naam Heinosoft stamt uit 1999, is bedacht door onze oprichter Hein van Vlastuin en hij maakte toentertijd software. (En inderdaad, Microsoft was nog cool, dus dat mocht best een beetje op elkaar lijken, haha.)
In 2003 heeft Hein afscheid genomen en zijn we als kersvers familiebedrijf gespecialiseerd in het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Eerst was dat rond 2003/2004 in Ilse.nl en later werd dat Google. Tegelijkertijd zijn we internationaal actief geworden en bevinden onze klanten zich wereldwijd. Dat alles bij elkaar heeft ons gebracht bij de nieuwe naam: upMention. Kortom: meer genoemd worden!
Hoe zag het proces eruit?
Stiekem heeft het bedenken van de naam best wel even geduurd, want het proces bestond uit drie fases: (1) weten dat we een nieuwe naam nodig hebben, (2) intern proberen tot een bedrijfsnaam te komen en uiteindelijk (3) het inschakelen van namenmaker Floris Hülsmann. Floris heeft een methode ontwikkeld die ons heeft geholpen om door de bomen het bos weer te zien. Later daarover meer, want er komt een whitepaper aan over het hele proces van Heinosoft tot upMention en de geleerde lessen!
Wat verandert er nog meer?
Niet meer dan je van ons gewend bent. We werken met hetzelfde team, achter dezelfde bureaus, met dezelfde bureaustoelen en met dezelfde koffiemachine aan (internationale) topposities in Google!