Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Grondige schoonmaak met
Het officiële voorjaar is van eind maart tot eind juni, dus is het nog net op tijd voor de SEO voorjaarsschoonmaak. Daarom dit stappenplan naar een fris, fruitig en opgeruimde website.
Als je dat deze maand nog op laat pakken, ben je klaar voor een hete zomer door seo optimalisatie (ofwel search engine optimisation).
1. Ruim alle duplicate rommel op
Leef je in in de robot van Google die twee keer precies hetzelfde verhaal aantreft, maar dan op een andere website. En als robot ben je eropuit om te zorgen dat mensen waardevolle resultaten aantreffen in Google. Dus is het heel simpel: twee keer hetzelfde in de top van Google voegt niets toe. Dus je moet kiezen, en één website zal verliezen in SEO (search engine optimisation).
Het is bij SEO optimalisatie dus van groot belang dat je streng bent op dubbele inhoud die zowel bij jou, alsook bij een ander op de website staat. De beste tool die je kunt gebruiken om dit te controleren is Copyscape. Je plakt er simpelweg een URL in de tool en je krijgt te zien of de content (gedeeltelijk) ook voorkomen op andere websites. Bij een premium account kun je de complete website bekijken en laten controleren en krijg je meer dan de top 10-resultaten.
2. Stof je resultaten in Google af
Je ziet dat er bij de search engine optimalisatie of search engine optimisation steeds meer wordt geëxperimenteerd met verrijkte zoekresultaten met bijvoorbeeld prijzen, voorraadstatus, veelgestelde vragen, de auteur en dergelijke. Google vindt het heel fijn als je zoveel mogelijk data in de websitecode kwantificeert. En we spreken uit ervaring als we zeggen dat het geweldig is als je de eerste in een branche bent die de resultaten heeft uitgebreid: het levert flink meer aandacht en bezoekers op.
Je kunt bij SEO website optimalisatie of SEO search engine optimization de zoekresultaten uitbreiden met slimme informatie rondom artikelen, boeken, vacatures, locaties, evenementen, reviews, video’s, software, cursussen, etc. Je vindt de actuele lijst, inclusief stappenplannen bij Google Search Central.
3. Haal de bezem door je landing pages
Landing pages voor je SEO website optimalisatie…. Overgewaardeerd! Reden: meestal betekent het dat je een pagina maakt die vooral voor Google is (lees: nauwelijks voor je bezoeker) en daarmee niet intuïtief en gebruiksvriendelijk is. Deze landing pages zijn vaak te herkennen aan het feit dat deze pagina’s onderaan de website in een rijtje worden opgesomd, omdat ze nergens thuishoren en dan maar laag op de pagina belanden. Daarbij zijn de pagina’s overladen met spammy trefwoorden en het niveau is niet veel hoger dan een Nigeriaanse prins die je via de mail vertelt dat je een enorme erfenis krijgt als je eerst even een klein bedrag naar hem overmaakt.
Kortom: kijk bij je SEO website optimalisatie of SEO search engine optimization eens goed naar pagina’s die je alleen maar hebt gemaakt om hoog te kunnen scoren in Google (bijvoorbeeld linkbuilding) en kijk eens wat ze voor je opleveren. Als deze pagina’s succesvol zijn: zorg er dan voor dat ze een logische plek in je normale websitestructuur krijgen. Als ze niet werken: ruim ze op!
4. Fris je call to actions op met SEO optimalisatie of search engine optimisation
Geef je bezoekers instant beloningenen call to actions. De opdracht bij search engine optimalisatie of search engine optimisation is dan ook: zorg ervoor dat de bezoekers via Google op de website instant beloningen vinden en je organisatie zal floreren! Maar nu zijn sommige call to actions zo lelijk en krom, omdat zij moeten opvallen tussen alle content en grafisch elementen, dat zij hun doel voorbij schieten. In dit opzicht is het ook tijd voor een SEO optimalisatie of search engine optimization.
Voor call to actions geldt, zorg wel voor een opvallende knopkleur met veel ruimte rondom de tekst. Zorg er bij zoekmachine optimaliseren of search engine optimization voor at de woorden die je gebruikt ook echt in beweging zetten, combineer knoppen met de voordelen als je erop klikt en doe regelmatig A/B testen met Google Optimize.
Zoekmachine optimalisatie uitbesteden? Spar met een van onze collega's, we helpen je graag verder!
De juiste snaar
Als er veel geluid wordt gemaakt, gaat het er niet om de boel te overstemmen, maar om de juiste snaar te raken. Dat is waar wij voor staan. Een verhaal wat via slimme online marketing resoneert bij de juiste mensen.
In contact