november 2021

Zo kies je het juiste SEO bureau

Terug
image description

Smaken verschillen. En op elk potje past een deksel. Maar, als upMention zijn we heel helder: niet alle bedrijven passen bij ons. Dus jij past ook niet bij elk SEO bureau. Gelukkig zijn er genoeg SEO bureaus in ons land. En dan gaat het niet over het beste SEO bureau, maar het juiste. Daarom zetten wij een aantal factoren op een rij die van invloed zijn op jouw keuze.

Korte of lange termijn

Speel je in op een korte termijn trend of wil je een stabiel bedrijf opbouwen voor de lange termijn? Zo kun je in Google gaan scoren door het verhogen van het aantal links naar jouw website. Er zijn SEO bureaus die ervoor kiezen om daarbij heel veel links op websites van henzelf te plaatsen. Dat is niet de bedoeling van het algoritme van Google, maar kan wel zorgen dat je gaat scoren. Soms gebeurt het echter dat Google de strategie van het SEO marketing bureau doorkrijgt of dat er een handmatige actie van het webspam-team van Google plaatsvindt, waardoor je ineens al je posities in Google kwijtraakt. Als je met je SEO bureau voor de lange termijn wilt gaan is het van belang dat je links regelt die niet op een netwerk van eigen websites staan. 

Specialist of generalist

Op lange termijn is het scoren in de onbetaalde resultaten van Google de meest efficiënte manier om als bedrijf te groeien. Wat je ziet bij een SEO marketing bureau zoals wij, is dat we allerlei vormen van marketing beheren, maar bij alles rekening houden met de strategie in Google. Zo zorgen wij dat er in vacatures van onze klanten zoektermen verwerkt worden (Google leest die immers ook). Of dat als een klant iets deelt op sociale media, Google een signaal krijgt over welke zoekterm relevant is voor welke pagina. Of we verspreiden persberichten met daarin de juiste zoektermen. Het in de arm nemen van een specialistisch SEO-bureau betekent dan ook vooral dat Google bij alles een belangrijk uitgangspunt is.  

Uptempo of gedoseerd

Kort door de bocht zijn er twee type SEO bureaus: de uptempo bureaus voor de grote ambitie of de wat meer 'massa = kassa' - bureaus, ingericht om met enkele uren per maand al aan de slag te gaan. In de praktijk blijkt deze keuze vooral te maken hebben met marge en cashflow. Soms lijkt de marketingreis op het internet een race to the bottom als het gaat om de prijs. Echter, wij zien vaak dat degene die voldoende marge durft te organiseren, vaak ook meer te besteden heeft in de marketing en dus grotere aantallen bezoekers via Google kan organiseren. Bepaal dus waar jij staat als het gaat om de P van prijs en kies vervolgens waar jouw favoriete SEO optimalisatie bureau op ingericht moet zijn.

Creatief of gestructureerd

Wil je vooral geïnspireerd en gemotiveerd worden? Of wil je vooral planmatig en rationeel een groeistrategie uitrollen? De tegenstelling is niet zo zwart-wit als dat die hier staat, maar in het algemeen zie je wel dat elke SEO optimalisatie bureau een bepaalde kant op neigt. Zo hebben wij als upMention in principe al een concept plan liggen voor het eerste jaar, zonder dat we je hebben gesproken. Daarmee benutten we onze kennis en ervaring tot nu toe en zijn we heel planmatig een sneeuwbaleffect aan het creeeren. Als aanvulling heeft het overigens ook met de Manager van jouw project te maken. Zo nemen wij altijd een bewust besluit of we bij een nieuwe relatie meer voor ondernemerschap of voor strak project management gaan. 

Inhoud- of verkoopgericht 

Je pikt deze er zo uit! Komt er een verkoper van het beste SEO bureau langs met de standaarrd salestrucs om jou zo snel mogelijk klant te maken, of komt er iemand langs die vooral wil kijken in hoeverre jullie samen tot een kloppend groeiplan kunnen komen? Vaak zie je het al aan de verhouding verkopers en inhoudelijke specialisten in een team. We kennen zelfs een SEO marketing bureau waar meer dan de helft van de medewerkers een verkopende functie heeft, maar er zijn ook bureaus waar direct gepokt en gemazeld personeel bij je aanschuift. En er zijn zelfs SEO bureaus - we noemen geen namen - waar je direct via de website een afspraak in de agenda van één van de eigenaren kunt inplannen...

image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor image decor