Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Zo komt het dat bezoekers langer op onze website blijven
Terug
Meer paginaweergaven met minder pagina's? Dat klinkt niet logisch, maar blijkt een waarheid als een koe. Tot en met september dit jaar trof je op onze website namelijk nog pagina's met onze diensten aan: van het verbeteren van je website, de tools die we gebruiken, linkbuilding en het inrichten van je metingen.
Elke pagina bevatte daarnaast - 'precies zoals het hoort' - de redenen om klant te worden: we zijn gefocust op de onbetaalde resultaten van Google, we hebben allerlei coole tools ontwikkeld en ja, we doen de zoekmachine optimalisatie internationaal en al meer dan 20 jaar.
Storytelling
Je kent vast het idee achter storytelling: een verhaal is makkelijker te onthouden! Het is namelijk herkenbaar, leerzaam en het leest of luistert lekker weg. Maar, wat zou er gebeuren als we als upMention puur ons verhaal delen en verder weinig? Zo zijn we - mede op basis van het 'story of story' model van Herman Wegter - keuzes gaan maken. Van tientallen inhoudelijke pagina's naar enkele pagina's. De kern van de website: de homepage met ons verhaal. Kortom: bijna geen pagina's meer!
Het resultaat
Het resultaat is verbluffend. Dat wil zeggen dat het volgende in Google Analytics te zien is als we oktober 2021 vergelijken met september 2021:
- 21,32% meer pagina's per bezoek
- Een verlaging van de bouncerate van 6,42%
- 38,76% meer tijd op de website per bezoek
- 11,07% stijging van het aantal aanvragen
Natuurlijk gaan we de komende tijd nog meer data verzamelen, maar al met al blijkt dat het verkleinen van de website en het delen van ons verhaal, de betrokkenheid van bezoekers groter heeft gemaakt. Je vindt simpelweg makkelijker de juiste zaken en het verhaal is compleet anders dan wat je eerder hebt gevonden.
En door niet meer zo te sleuren, maar gewoon ons verhaal te delen ontstaat een leuke klik. Regelmatig krijgen we berichten zoals 'Ik las met veel interesse jullie verhaal en wil graag eens praten!'. We vinden elkaar op dingen die we gemeen hebben en we zitten je niet achter je broek aan met schreeuwerige Unique Selling Points.
Kiezen = verliezen, of toch niet?
Wat we hebben geleerd? De tijd en energie van je bezoeker is gelimiteerd, dus is het de kunst om als bedrijf alvast keuzes te maken over welke informatie je op welke manier wilt delen. Kortom: kiezen = verliezen, maar het blijkt vooral ook lucratief!