Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Zo krijg je een offerte-button op je
Nu wij als upMention langs de snelwegen adverteren, zien we een enorme piek van zoekers in Google op onze bedrijfsnaam. Tot wel 600% van de normale aantallen. Daarom geven we je graag een marketingtip met een nog onderschatte functie in Google Mijn Bedrijf: de offerte-button!
Waarom onderschat? Omdat veel bedrijven de button niet actief hebben, terwijl die wordt getoond bij alle Google gebruikers die de berichtenfunctie aan hebben staan. In de praktijk blijken dat vrijwel alle Android gebruikers te zijn.
Een drietal belangrijke opmerkingen voordat je aan de slag gaat:
- Je moet je bedrijf (of het bedrijf waar je voor werkt) via Google Mijn Bedrijf in beheer hebben. Hoe dat werkt, lees je hier.
- De categorie waarin je bedrijf zich bevindt, bepaalt of Google de offerte button toont. En dat lijkt soms vrij willekeurig. Zo ondervonden wij bij een klant dat de categorie 'communicatieadviesbureau' geen offerte-button krijgt, maar 'internetmarketing' wel. Als de button niet tevoorschijn komt, probeer dan dus eens een andere categorie die ook past bij je bedrijf.
- Je kunt zelf en/of je personeel laten reageren op de offerte aanvragen. Deze mensen hebben dan een smartphone nodig. De communicatie gaat namelijk via de Google Mijn Bedrijf-app.
Het stappenplan is als volgt:
- Installeer allereerst de Google Mijn Bedrijf-app.
- Log in met het e-mailadres waarmee je beheerder bent van het bedrijfsresultaat.
- Tik op Klanten.
- Tik op Berichten.
- Schakel de functie in.
Meestal ontvang je al binnen een half uur van Google een melding dat je knop is geactiveerd! Mochten er vragen zijn, stuur ons even een bericht. We helpen je graag.
De juiste snaar
Als er veelĀ geluid wordt gemaakt, gaat het er niet om de boel te overstemmen, maar om de juiste snaar te raken. Dat is waar wij voor staan. Een verhaal wat via slimme online marketing resoneert bij de juiste mensen.
In contact