Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Zoekmachine Optimalisatie Advies - Het laaghangende fruit is al geoogst
Terug
Het SEO advies vanuit een bureau
Vlakbij ons SEO bureau in Delft zijn een paar grote braamstruiken te vinden. En zodra het zomerfruit rijp is, komen er plukkers. Eerst de toevallige voorbijganger, daarna zijn kennis die heeft gehoord dat er veel te halen is en later volgen de fanatiekelingen met de keukentrapjes. Kilo's bramen worden op die manier geoogst. Tot ook op keukentrap-niveau schaarste wordt bereikt. De plukkers wachten weer braaf op de volgende oogst. Niet omdat de bramen op zijn, maar omdat het laaghangende fruit is geoogst.
Als ondernemer of marketing manager ken je het wellicht. Van kilometers afstand zie je de schaarste in jouw branche, maar toch komt er een SEO adviseur met een verhaal over laaghangend fruit. "Met niet al teveel inspanning en risico kunnen we geweldige resultaten boeken". Het meest genante daarbij is nog dat je achteraf zelf het laaghangende fruit van die SEO adviseur bleek te zijn. Of dat je erachter komt dat met laaghangend fruit eigenlijk 'het laagst hangende fruit' werd bedoeld. Alles is relatief. Of als er nog wat te plukken viel bleek het een reden te hebben: het fruit is nooit goed rijp geworden of door insecten aangevreten.
Maar, genoeg pessimisme...
Hierbij ons zoekmachine marketing advies:
Het bakje met geplukte bramen is vanaf nu halfvol en kan alleen maar voller worden. Het goede nieuws is namelijk: je bent er bijna! Je bevindt je op het perfecte moment om de realiteit onder ogen te zien en alsnog aan de bak te gaan. Want wat nodig is, is ervaring, doorzettingsvermogen en creativiteit. Wij hebben de laatste jaren in onze rol als SEO advies bureau stap voor stap geleerd dat een belangrijk onderdeel van het geheim van Google wilskracht en vastberadenheid is.
1. Bepaal waar je naartoe wilt met een SEO adviseur
Aan de hand van je doelen en huidige succesratio's kun je bepalen hoeveel relevante bezoekers je nodig hebt via de onbetaalde resultaten om de gewenste groei te verwezenlijken. Zorg dat je dit glashelder hebt, zodat je er vastberaden op af kunt koersen. En zodat je niet wordt afgeleid door ad hoc ontwikkelingen of ideeën.
2. Geef niet op bij schommelingen of dalingen
De weg van de minste weerstand is al bewandeld, dus accepteer het dat je weerstand moet overwinnen om bij de top te horen. Wordt niet angstig van tijdelijke schommelingen of dalingen gedurende de reis, maar haal daar juist je motivatie uit. Zo lastig als het nu voor jou is, is het later voor je concurrent als jij al aan het oogsten bent. En geloof het of niet: hoog hangend fruit oogsten is dus ook niet iets wat je concurrent zomaar even gaat doen.
3. Zorg voor rust en orde
Het eerste wat wij als SEO adviesbureau bij klanten doen is het bepalen van de zoektermen die bij het doel passen. Dat is daarna voor iedereen helder. Vervolgens voegen we die zoektermen toe in ons systeem, zodat we elke dag alle posities die ranken, monitoren. Ook richten we de statistiekensoftware in, zodat alle doelen worden gemeten. Vervolgens gaan we heel gestructureerd, stap voor stap de website pagina's en de context van de website optimaliseren en beginnen we met linkbuilding. Alles wordt bijgehouden en doorgesproken. Rust en orde is nodig.
4. Belangrijk zoekmachine marketing advies: Geniet van het proces
Een ander zoekmachine marketing advies: geniet van het proces. Een onvindbare pagina die na content optimalisatie plotseling op positie 15 in de resultaten pagina verschijnt levert je natuurlijk geen bezoekers op, maar is een heerlijke stap in het proces! Geniet ervan, deel het met collega's en weet wie wat heeft bijgedragen om die stap te verwezenlijken. Zo is het proces veel leuker en zorgt dat al voor mooie momenten. De champagne komt tevoorschijn als je bovenaan staat, maar halverwege alvast de fles en de glazen aanschaffen kan geen kwaad.
Kortom: laat je niet van de wijs brengen
Ons zoekmachine optimalisatie advies: zelfs al wijzen anderen jouw idee af of verklaren ze je voor gek: zet door! Ook als mensen je adviseren alleen met Google Adverteren te werken en niet met de onbetaalde resultaten (die pas op lange termijn gaan renderen). Zodra je straks bovenaan in Google staat dankzij website optimalisatie google, is dat namelijk dus echt voor die lange termijn. Dan is er een continu oogst van het hoog hangende fruit. Smikkelen geblazen! Heb je vragen aan een seo advies bureau als het onze? Stel ze gerust!
FAQ
-
Het beste SEO advies?
Alles valt en staat met een goede basis die je legt. Binnen SEO gaat dit om een zoekwoordenanalyse. Een goede mix van bijvoorbeeld head term keywords met een groot zoekvolume en long tail keywords met een laag zoekvolume die elkaar complimenteren. Binnen deze zoekwoorden moet er raakvlak zijn bij elke mogelijke zoekintentie die een gebruiker heeft. De één kent het product of dienst nog totaal niet, maar heeft een probleem. De ander zoekt al naar een oplossing voor een bepaald probleem. Maar het kan ook zijn dat iemand specifiek naar iets op zoek is, alleen nog niet weet bij wie hij/zij het zal kopen. Als je zorgt dat alle intenties aan bod komen in je zoekwoordenonderzoek, dan kan het bijna alleen maar goed gaan met de campagne. Ons zoekmachine marketing advies voordat je alles implementeert is dan ook dat je goed nadenkt en spart met anderen.
-
Het beste SEO bedrijf?
Er is genoeg keuze uit goede SEO bedrijven, het hangt af van wat je belangrijk vind in een goede samenwerking. Je kan een intensieve samenwerking fijn vinden, of je geeft het liefst alles uit handen. Het kan zijn dat je het liefst alle ontmoetingen in persoon doet, of juist online. Ons zoekmachine marketing advies hierin is; ga veel gesprekken aan en kijk welke partij je het best ligt.
-
Voordeel zoekmachinemarketing?
In het begin kost het veel tijd en inspanning om uiteindelijk in de top drie van Google te eindigen op een bepaald onderwerp. Dit komt omdat er veel factoren bij komen kijken om dat doel uiteindelijk ook te kunnen behalen. Er zit echter ook een groot voordeel aan. Wanneer dit zwoegen in het begin over is, heb je er nog jaren plezier van. Met zoekmachine optimalisatie voor je bedrijf heb je namelijk jarenlang plezier van, het is immers een project voor de lange termijn.
-
Wat doet een SEO specialist
Als SEO specialist zorg je doormiddel van zoekmachine optimalisatie dat je bedrijf of je klanten bovenaan in een zoekmachine komen te staan. Dit doel is te behalen door de techniek van een website te verbeteren. De site op allerlei vlakken sneller te maken. Bestaande teksten optimaliseren door er bepaalde zoekwoorden in te verwerken en nieuwe teksten te schrijven en publiceren. Zorgen voor backlinks van hoge kwaliteit. Maar er komen nog veel meer uitdagende taken bij kijken. De top 1 positie is niet in één week behaald!
-
Wat doet een SEO adviesbureau?
Een SEO adviesbureau, zoals bijvoorbeeld upMention zorgt ervoor dat haar relaties bovenaan in een zoekmachine komen te staan. Dit doen zij doormiddel van zoekmachine optimalisatie. Bij het uitvoeren van zoekmachine optimalisatie voor bedrijven komen een hoop dingen kijken. Het betreft het verbeteren van de onderliggende techniek, het optimaliseren van bestaande pagina’s, schrijven van nieuwe pagina’s en het regelen van waardevolle backlinks. Dit is echter een kleine opsommingen van de werkzaamheden die bij SEO komen kijken.
-
Zoekmachine marketing betekenis?
SEM, ook wel Search Engine Marketing genoemd. Dit is een combinatie van SEO en SEA, organisch bovenaan in een zoekmachine komen en ook via de betaalde weg doormiddel van advertenties. Zet je beide manieren in, SEM dus, dan maak je optimaal gebruik van de kansen om bovenaan in een zoekmachine te eindigen (en blijven). Ons zoekmachine marketing advies; blijf scherp op alles dat loopt, bij een fout of verkeerde aanpassingen kan alles verkeerd gaan.