Wij gebruiken cookies voor marketingdoeleinden en profilering.
Mijn eerste ervaringen als SEO en
Begin 2023 kreeg ik een telefoontje met een baanaanbieding bij upMention. Ik weet nog goed dat de naam upMention werd genoemd en ik de slogan “Wij kennen het geheim van Google” hoorde. Toen begon het belletje te rinkelen, die billboards zag ik namelijk dagelijks hangen op weg naar mijn werk! Net als velen heb ik onze slogan niet helemaal correct geïnterpreteerd, want in mijn eerste maand kwam ik er achter dat er veel meer achter zit.
Mijn eerste kennismaking met een marketingbureau als potentieel medewerker!
Mijn gehele werkzame leven heb ik in de automotive of voor toeleveranciers aan de automotive gewerkt. Een leuke sector, zeker op het gebied van mobiliteit en telematica. Maar ik zocht een marketinguitdaging die zich uitstrekt over meerdere sectoren. Dat telefoontje kwam voor mij dan ook als geroepen, en ik ben ingegaan op de uitnodiging van upMention. Bij binnenkomst voelde het voor mij direct vertrouwd! Voor mij was het een gesprek dat ik ook met mijn vrienden zou voeren, waardoor het leek alsof we elkaar al langere tijd kenden! Daarnaast biedt upMention de juiste uitdaging in mijn carrière! Na een meeloopdag en een laatste gesprek, was het van mijn zijde dus een formaliteit. Ik wilde bij upMention mijn carrière in de online marketing voortzetten!
Een andere (internationale) cultuur en meer samenwerken
Direct bij binnenkomst merkte ik het verschil! Een open werkvloer met korte (video)lijntjes naar Kenia. Dit vond ik heel leuk en tegelijkertijd bijzonder. Eind 2022 ben ik op vakantie geweest in Tanzania en heb ik kennis gemaakt met de Afrikaanse cultuur. Echter als toerist zie je die toch anders dan wanneer je met directe collega’s praat. Ik dacht dat ik door mijn recente ervaringen al heel veel SEO-kennis had, maar dit bleek toch wel wat genuanceerder te liggen. In mijn eerste maand ben ik in een warm bad en een bak van kennis terecht gekomen. Iedereen helpt elkaar waar het kan, iedere dag leer ik weer iets extra’s!
Waarom heb ik hiervoor gekozen?
Ik wilde mijn marketingkennis toetsen aan de kennis van de specialisten van upMention. Mijn kennis op het gebied van SEA was al redelijk groot door mijn opgedane ervaring, waardoor het voor mij een eenvoudige keuze was om meer ervaring op dit gebied te willen opdoen in het SEO vakgebied. De basisprincipes had ik al onder de knie, maar de verdieping miste ik. Ik zocht dus meer specialisatie op het gebied van SEO en ook wel SEA. Het is fijn om mijn opgedane kennis te kunnen toetsen aan de experts die dit werk al jaren doen. Ik merk dat hier zeker een uitdaging ligt en dat iedereen elkaar ook uitdaagt om beter te worden.
Hoe heb ik mijn eerste tijd ervaren?
Positief en heel uitdagend. De eerste weken werd ik meegenomen in een kennismaking met alle software die wij gebruiken. Daarnaast heb ik de meeste collega’s persoonlijk leren kennen, zowel in Nederland, Engeland als in Kenia! Allemaal personen met veel kennis in het vakgebied, verdeeld over de verschillende teams. Zelf ben ik ingedeeld bij team Chasers, een jong team met een enorme motivatie!
Bij ieder project binnen het team word ik meegenomen in de wereld van SEO bij verschillende klanten in meerdere sectoren. Van brownies tot aan een Fintech bedrijf. In mijn eerste week heb ik samen met mijn collega Joost al klanten bezocht! Het is leuk om te zien dat de aanpak bij iedere klant anders is. Daarnaast is de sfeer op het kantoor heel fijn en heb ik echt het gevoel dat iedereen gehoord wordt! Hierdoor ben ik er zeker van dat iedereen zich verder kan ontwikkelen binnen dit leuke bedrijf! Ik ben benieuwd hoe de komende maanden eruit zien!
De juiste snaar
Als er veel geluid wordt gemaakt, gaat het er niet om de boel te overstemmen, maar om de juiste snaar te raken. Dat is waar wij voor staan. Een verhaal wat via slimme online marketing resoneert bij de juiste mensen.
In contact